Peha
PEHA se na slovenské hudební scéně objevila v dubnu 1997. Ve snaze vytvořit novou kapelu se v jedné prešovské zkušebně setkali Katka Knechtová, bubeník Matin Migaš z I.M.T. Smile, klávesista Ďuro Oncko, basák Marek belanský, kytarista Kajo Sivák z prešovské kapely 67-th. Harlem. Chvíli trvalo, než se sehráli a hlavně začali cítit muziku stejně, protože 67-th. Harlem se věnovali hudbě na pomezí rocku a metalu. Po neúspěšných textařských pokusech z vlastní dílny se rozhodli "zavolat známému" Vladovi Krauszovi. Z této spolupráce vznikly první singly "Ani neviem" a "Nájdeš ma".
PEHA nejdříve spolupracovala s vydavatelstvím Škvrna records se kterým měli Katka a Martin ještě z časů I.T.M. Smile podepsané smlouvy. Škvna records se však věnovalo jiným vydavatelským aktivitám a naděje na vydání alba byly nulové.
Po roce hraní, čekání a psaní písniček se o Peze dozvěděl šéf vydavatelství Sony Music Bonton na Slovensku Robo Sedlák, který kapelu navštívil přímo v bývalém Prešovském krytě CO, kde PEHA zkoušela a snila o albu. Slovo dalo slovo, demonahrávky, obraz o kapele a výsledkem byl podpis exkluzivní smlouvy na jedno album a přednostní právo na další dvě.
Martin si tehdy splnil další sen - dokončil nahrávací studio, kterému dal název "Perina". Sám ho i v prosinci 1998 pokřtil nahráním písně "On, Ona, Ono", která se objevila na vánoční kompilaci slovenských interpretů "Domáce vianoce".
Koncem ledna 1999 se do rádií dostala písnička "Diaľkové ovládanie", která byla přes dva měsíce nejhranější slovenskou skladbou a stala se nejlepší cestou k debutovému albu. Fero Franko natočil k písničce videoklip, který se natáčel v prešovském trolejbuse za běžného provozu. Další singl "To sa Ti len zdá" byl vypuštěn do světa během pěti hostování na turné kapely "Žena z lesoparku".
Celé léto 1999 strávila PEHA v domácím nahrávacím studiu prací na debutovém albu "Niečo sa chystá" které vyšlo v září 1999. Album obsahuje všechny singly z předcházejícího období ale i nové skladby, které otextoval kromě Vlada Krausza i Vali Šefčík.
PEHA se stala objevem roku 1999 a natočila videoklip ke skladbě "Diabol-Anjel" který režíroval Miro Bekeč a ve kterém se Katka zatočila na točně prešovského divadla Jonáša Záborského a postupně se ostříhala dohola (východoslovensky "na šidejku").
V květnu - červnu 2000 byla PEHA spolu s kapelou Nocadeň na malém východoslovenském turné a začala připravovat materiál pro druhé studiové album.
Příprava alba ale trvala skoro rok. Už nahrané skladby se předělávali a doplňovali až do stavu který si můžete poslechnout na albu "Krajinou". Deska vyšla na jaře roku 2001. Pod písničky se hudebně podepsali Katka a Kajo, textoval Vlado Krausz a výsledný zvuk je dílem celé kapely, ale hlavně Martina.
Na jaře roku 2001 natočila PEHA ve vlastní režii videoklip pro písničku "Hlava vinná, telo nevinné", která se stala pilotním singlem z alba "Krajinou" a vystřídala tak velmi úspěšný singl "Vaňa plná piraní". Obě písničky se zařadili v roce 2001 mezi 20 nejhranějších skladeb ve slovenském éteru. To se na Slovensku nepodařilo žádné jiné kapele.
Aurel 2001, slovenská obdoba amerického Grammy, dne 8. března 2002, byl ve znamení výrazného úspěchu: Katka Knechtová získala Aurela za nejlepší ženský pěvecký výkon. Katka byla nominována po boku Mariky Gombitovej a Jany Kirschner. Slovenská hudební akademie, tak konečně ocenila talentovanou Katku Knechtovu a dodala kapele obrovskou chuť dále tvořit a koncertovat.
Rok 2003 přinesl v pořadí už třetí album skupiny PEHA s názvem "Experiment", které je dosud asi nejhitovějším albem. Každá skladba z této desky má hitový potenciál a skladby "Naoko spím" a "Lány žltých slnečníc" mají na Pehu výrazně elektronický zvuk. První singl "Naoko spím" se po měsíci hraní v rádiích zařadil mezi nejhranější na Slovensku.
Ve svých 22 letech, které oslavila 14. března, není Katka Knechtová jen interpretkou skupiny PEHA, ale i autorkou písní a spoluautorkou skladeb. Nelze se pak divit názoru mnohých hudebních kritiků že Katka je nejvýraznějším ženským talentem na slovenské hudební scéně.